Monday, September 24, 2007

Kematian

Alfatihah untuk Atuk Muradi Bin Hj Sidek (atuk maman)

Saat lepas umat islam berbuka puasa (11 ramadhan 1428h = 23 September 2007), beliau menghembuskan nafas yang terakhir.
Syukur aku sempat ziarah dia masa dia di hospital masa ramadhan ke 10 tu bawak emak sekali.

Atuk maman - atuk saudara aku. Juga yang jaga Nurin. Dah 5 hari aku tak hantar Nurin ke rumah dia sejak atuk Maman masuk hospital. Sakit ... orang dah tua umur dah 73.

Lepas maghrib tu aku dapat call dari anaknya bagitau Atuk Maman dah 'pergi'. Alfatihah sekali lagi.

Masa dia masih ingat, selalu nasihatkan sesapa yang datang rumah dia supaya jangan tinggal solat, jangan abaikan tanggungjawab, hormat ibu bapa dan banyak lagi....

Dulu masa aku darjah satu dia selalu jemput aku balik sekolah, kebetulan anak dia sebaya dengan aku dan kalau waktu tu abah aku lom balik dari kebun.

Tapi dia dah pergi sekarang, semoga Atuk Maman di cucuri rahmat dan diletakkan di sisi orang yang di kasihi Allah s.w.t. Tinggal lah Atuk Cik (isterinya). Aku pun mungkin tak hantar Nurin ke rumah Atuk Cik lagi lepas ni. Atuk cik dah tinggal sorang kat rumah tu lepas ni, mungkin anak dia akan bawa dia duduk sama kat Kuala Lumpur. Nurin aku tumpang rumah mak, sementara cari orang baru.




0 comments: