Wednesday, October 3, 2007

A busy day

Sabtu weekend lepas ni, aku agak sibuk, lepas sahur tak tidur pun. ampai baju yg ku cuci malam tadi. pastu suami aku lepas balik solat subuh kat masjid terus dia buat kerja mem packing tepung kek coklat kat dapur sorang-sorang. dah pukul 8 baru aku turun tolong. Kalau Nurin dah bangun, memang kena kacau sibuk dia nak mengayak sama. Aku tolong seal je lah, gula dan tepung, nak dok mengayak dah tak larat nak bersila kat lantai. kul 10 nurin bangun tido dah, bg dia sarapan, dan mandikan. good girl - hari ni dia tak de mood nak main tepung. till kul 12.30 siap kerja kitorang - 53 peket. kang malam pelanggan datang collect. aaa boleh tahan letih.

lelap jap till 2 pm

pastu siap2, kitorang pegi semabok melaka nak pi beli mesin RX Water untuk mak aku. haritu aku beli sebijik letak kat umah mertua yg aku dok sekarang ni. mak bg duit aku tolong beli je. pasal mak dah tak sampai hati tg anak pompuan dia ni terboyot2 nak ngangkat tong air. biasanya 2 minggu sekali aku akan supply 10 tong air bertapis ke rumah mak.

nurin, masuk keta jer mintak bukak baju, belengging lom 15 minit perjalanan dia da lelap dah.

balik tu kitorang berenti kat gerai tepi jalan beli kupang 5kg. suami aku promise nak tolong bersihkan kupang, so sempat masak sebelum buka. mertua aku pelik jer tengok anak dia tolong isteri siang kupang. sahur - langsai kupang2 tu. 11 orang makan cik oi.


0 comments: