Sunday, March 2, 2008

Wedding.....

11.00 pg kami bertolak ke simpang renggam johor. pengapit kitorang bersanding hari ni. dia nikah lepas raya puasa haritu. pengapit abang tu yg pengantin lelaki baju ijau tu.




3 pasang penganti hari ni. tapi yg anak lelaki bersanding kul 12.30, yang anak perempuan- spesel sikit kot, bersanding lepas zuhur. yg adik pempuan dia tu tak dapatlah kami nak tunggu. lepas pengantin makan kami balik.

singgah umah mak hantar buku Wana yg beli kat MP semalam. alahai letihnya kitorang sampai2 je terus tido kecuali si Nurin. siap atuk buatkan nasi lemak petang2 sebab cucu bertuah ni dok merengek nak nasi lemak.

6.30 balik singgah umah mak andak, sebab dia mintak tolong tengokkan notebook dia yg baru di beli. lepas maghrib kami sampai umah.

Accident... (1 Mac 08: 9.00 malam)

oooooo abang keja malam, tgh berborak dapat call dari mak andak kata adik2 ku jatuh moto.Mujur Adam dah siap menyusu, aku mintak tolong kakak ipar tido kan Adam.

abang bertolak je gi keja aku pun keluar ke klinik. syukur selamat dua2 orang ini. tapi luka nya mak ai parah jugak lah aku kira. paling banyak luka Alang la... Cai pun luka gak. Diorang nak anto naik ambulan pi spital lepas diorang cuci luka dan bg injection, mak kata tak mo nak bawak pi urut sakal putung dulu. Aku terus bawak pi umah pakcik urut tu. Lalu tempat kejadian, alahai syahdu la pulak aku tgk kesan tepat diorang jatuh tu ada telur pecah yg diorang bawak tadi.

Kisahnya, Diorang balik dari kedai beli barang dapor. beli daging burger nak masak sendiri konon, beli telur sepapan, beli top up Handphone...sudahnya sikit lg nak sampai depan kampung, ada la pulak orang bawak basikal tetiba je kat depan motor diorang tunggang ni, demi nak bg tak kena orang tu, elak. akhirnya sendiri kena.yang basikal ni dah la tak de apa2 lampu ke pemantul cahaya ke. bersagat sana sini adik2 aku. mujur 2 org ni berhelmet. last2 apa yg dibeli tu takleh makan sebab kena pantang kalau nak bg luka tu cepat sembuh. syukur la tak de kenderaan lain waktu diorang jatuh tu. aku sampai rumah kul 12.30 malam. Nurin teman aku sepanjang perjalanan balik tu.

0 comments: