Friday, April 11, 2008

Gear.... jangan lupa bubuh kat 'P'

Semalam petang abang jemput aku, dan suprise sebab dia drive keretaku bersama anak2. sebab 2 jam sebelu td aku call tanya kondisi kereta tu , dia kata fuad (mekanik) tak sempat datang betulkan

Aku: Eh! dah betul pulak keta i, fuad tukar bateri ke? kena berapa?
Abang:Aaa ah.RM1oo lebih je...
Aku: oooo...
Diam sekejap.
Tetiba je....

Abang: Benarnya Fuad tak datang pun.Ibu la nih...(sambil sengih2).Parking semalam letak gear kat R (Reverse)

Aku ketawa bagai nak rak. Balik semalam dah senja sampai tak perasan matikan kunci keta tapi gear tak letak kat 'P'

Nasib fuad tak sempat kan kalau tak malu je, tgk2 pasal bubuh gear tak betul masa nak start enjin.

Pengajarannya: kalau aku masuk keta pagi semalam mesti aku sedar apa punca keta tu tak leh start, tak yah la sampai ber'jumper-jumper'. dah tu keta kita, jengah le masuk dalam try start sendiri kalau tgk ada masalah. Kawan tu bawak manual, kena dah kesiangan, jadi tak leh nak pikir panjang dah...

Tapi yg bestnya dapat le kami masa bersama keluarga semalam, makan Nasi Ayam Juwara kat Merlimau.

0 comments: