Tuesday, July 15, 2008

Doakan untuk anak

Dah 2 hari Adam demam. Setiap kali minum mesti muntah semula walau sedikit. Banyak kerja tak kesampaian aku nak buat.
Terima kasih abang sebab banyak membantu buat kerja rumah.

Petang semalam, kami bawa Adam dan Nurin berurut. Sebab terfikir mungkin badan diorang ni terkehel ke apa ke kan. Hmmm kanak2, ligat je kan.

Borak punya borak ngan makcik tu, aku pun cerita lah aku ada bawak sorang lg kat dalam perut. Sedikit terkejut riak muka makcik. Aku senyum je. "Rezeki dari Allah makcik"

:)

Cuma makcik pesan....teruskan amalkan doa 'tu' ya.

InsyaAllah....makcik.

Tu makcik bgtau, insyaAllah, kalau kita amalkan doa tu anak2 senang dengar kata.

Jom kita amalkan doa tu. Cari dalam Surah AlQuran.

Surah Al-Ahqaaf,

Di dalam ayat ke 15

Bermula dari Koola Rabbi au zi'ni ......wa inni minal muslimiin.

Yang mana tafsirnya memberi maksud seperti ini:

"Ya Tuhanku, berikan lah aku petunjuk agar aku dapat mensyukuri nikmatmu yang telah engkau limpahkan kepada ku dan kepada kedua orang tuaku , dan agar aku dapat berbuat kebajikan yang engkau redhai dan berilah aku kebaikan yang akan mengalir sampai kepada anak cucuku. sesungguh aku bertaubat kepada engkau, dan sungguh aku termasuk orang muslim"

0 comments: