Tuesday, July 22, 2008

Touching

Pagi ini dalam perjalanan ke tempat kerja, aku dihiburkan dengan halwa telinga ini,

dah beberapa kali aku dengar lagu ni, rehat ni aku google, ikut lirik yg aku ingat, dan aku temui liriknya.

terkesan di hati, bila aku hayati lagu ni :

Senandung anak pejuang

Allah Allah Allah Allah...
Pada kelembutan seraut senyuman
Pada kelunakan tutur perkataan
Ada terlukis warna kerinduan
Terkenang ayah jauh di rantauan

Ayah selalu menghilang diri
Tinggalkan ibu membilang hari
Terkadang tiada khabar berita
Namun ibu tak pernah berduka

Sesekali hati rasa cemburu
Melihat teman semuanya berayah
Bermanja bermesra kasih berpadu
Hidup gembira tiada gundah
Tidak tertahan menanggung rasa
Kepada Ibu segera bertanya
Ke manakah ayah sekian lama
Hingga kini belum menjelma

Ibu tersenyum di dalam sayu
Senyumnya pudar tiada indah
Mungkin batinnya berlagu sendu
Bila anak rindukan ayah

Nada memujuk ibu menjawab
Tuturnya lembut penuh hikmah
Ayah pergi ke medan jihad
Mencegah mungkar Menegakkan yang hak

0 comments: