Monday, November 17, 2008

Hal Baby sitter lagi

Pagi ini aku tka sempat nak menghantar adam ke rumah baby sitter, makanya aku bawa dia utk berjumpa ayahnya di depan kilang. So job menghantar pass kat ayah lah. Tapi @ 10 am abang call kata baby sitter tak de umah. Pegi somewhere ngan family adik ipar dia - ada urusan katanya. Yang tinggal cuma suami dia yang tak berapa nak sihat. Aku call adik ipar dia to jejak kat mana baby sitter tu berada dan kul berapa nak balik umah semula. Tapi hampa la pulak bila diorang kata tak tau balik kul berapa dan suggest suh letak Adam kat jiran sebelah umah dia , dan mintak Ain (girl age 15 - yg agak terjal ku kira, biasanya sibuk layan pakwe datang umah). Wah, marah nya rasa tetiba. Mula la mata ni berkaca2 sedih, campur geram.

Aku call back abang dan bgtau situasi. Abang takkan dapat nak jaga adam, sebab dia baru abis syif malam mestinya mengantuk. Terpaksa la relakan je sesapa yg ada kat umah (anak2 saudara) tolong jaga adam. Mujur MIL ada, boleh dia tolong tgk2 kan.

Rasa nak berenti keja la ni gak.Serius lah.

Last friday masa aku amik adam, adam tengah menjerit2 nangis- sebab tak dapat nak buat benda yg dia nak buat. dalam keadaan berpeluh2. Basah bajunya. Yg ada cuma pakcik yg cuma memerhati sebab dia pun tak sihat. makcik dalam bilik air, mandi gamaknya. Kipas ada tapi tak pasang, diorang ni memang berjimat sungguh dengan bil elektrik. Sebab pernah dia merungut bila time raya semua balik, bil elektrik dia lebih RM30. Ya Allah, Tuhan aje yg tau perasaan aku masa tu, sebak tengok situasi adam masa tu. Tapi aku tak ada pilihan, mana lagi aku nak letak anak aku sorang ni. Bukan nak komplen ke apa, tapi ada suatu perasaan dalam hati ni yg rasa tak terluah bila berdepan dengan keadaan ni.

Oh esok, aku perlu bercuti or MC sebab ada MGTT kat klinik.

0 comments: