Wednesday, January 28, 2009

Terrible day ! !

Pepagi subuh yang tenang aku dah bangun, iron baju, masak air, masak nasi, dan buat telur dadar (sup malam tadi ada lg, tinggal panaskan je bile dia nak makan nanti) utk santapan suami dan anak2 lepas aku ke opis nanti. dan utk menyenangkan proses kerja si ayah nanti, aku willingly untuk hantar adam pagi ni ke umah baby sitter.
tepat jam 6.45 pagi aku pun start enjin keta.

tersenggut-senggut dia nak start dan akhir nya senyap keta ni. aaaah sah batteri weak. aku masuk semula dan dengan nada yang tenang, aku maklumkan kat abang yg sedang nak tukar diapers Adam - bang keta tak leh nak start laaa....

(malam tadi dia pi tolong jump start keta member guna keta ku ini, tapi akhirnya keta ni yg tewas lak pagi ni)

parking lot umah kami kecik, keta tak dapat duk sebelah2, jadi cable jumper tu tak sampai. kena la bukak bateri keta abang utk caj bateri keta aku.

aku sabar menanti........... kesian abang.

OK dah boleh, tak jadi hantar adam sebab dah pukul 7.45 pagi. Bawak skali jumper cable tu kot2 diperlukan.

baru tak sampai 10 minit perjalanan lebih kurang 7 km dari rumah tetiba teringat ada benda nak kena bayar, ok aku pun signal, park, matikan enjin, kunci keta dan pi kat ATM Machine. Uihhh duit baru, aku cium sedapnya bau dia (tapi ada orang kata jgn suka cium duit nnt jadi hamba duit, betul ke???). Kembali ke kereta semula.....

Alamak tak leh start, laaaaa camna aku leh lupa, yg keta ni baru je nak caj balik, tak leh matikan enjin.

Dengan rasa bersalah sangat, aku call abang. Dengan sabar dia kata, tggu kat situ tapi lambat sikit sbb nak siapkan anak2 bawak skali. Ok lah, aku tenangkan diri. 20 minit lepas tu dia sampai dengan anak2.

Tapi sudahnya tak dapat nak idupkan keta aku. jam dah kul 8.40pg. Tak de pilihan, dia kena hantar aku ke Merlimau. Keta tinggal kat lokasi kejadian. Tapi sebelum tu Adam kena hantar ke baby sitter dulu.Bup bap bup bap, Aku sampai ke pejabat jam 10.30 pagi.

Kesian, kesian, kesian sangat kat abang.

nanti petang dia kena jemput aku lak. Terima kasih yang tak terhingga.

0 comments: