Sunday, May 10, 2009

Sapa yang nak demam

Biasanya kalau kita mula rasa cam ala-ala tak sihat tu, kita akan cakap "saya macam nak demam" atau ayat2 yg sewaktu dengannya.

Bermakna kita nak supaya kita ni demam ke??? saya selalu kena kalau saya cakap macam tu, nnt mesti ada yg kata "orang nak sihat dia lak nak demam".

Mana ada org yg nak dirinya demam, kecuali la kalau dia memang nak dapatkan mc dan duduk di rumah, hehehehe.

Ha tu lah saya, semalam pg berpagi2an bangun jam 5.30pg. (tu hari sabtu tau). Bangun sidai pakaian, kemas rumah terus buat sarapan, sebab jam 8 janji dengan mak saya nak bawa dia ke majlis kahwin anak sepupu saya. sudahnya jam 930 juga baru bertolak. elok dalam perjalanan saya dah mula terasa aura2 tak sihat meresap ke dalam diri saya.

Memang pun, balik tu saya tumbang, mujur cik abang saya tak kerja (off wesak day). menggigil sejuk, lemahnya badan. Anak2 dan suami saya masakkan maggi saja. tu saja saya mampu masak, mujur ada stok.

Suami saya baik hati malam tadi, dia ajak saya balik rumah mak, seronok nya saya dan seronok sangat bagi Nurin, sebab dia suka balik umah mak saya pasal sana ada siaran Ceria 611- itu kata dia. huhuhuhu.

Saya gagahkan mata walaupun dah khayal telan Panadol Acti fast nak tgk cerekarama Restu Mertua.

Hidup dengan mertua ni memang kena banyak mengalah, rendah diri. Saya pernah diintai oleh mertua waktu masak di dapur masa mula2 kahwin dulu. Memang macam2 cabaran tinggal bersama mertua. Sabar je la ek. Saya tinggal dengan mertua hampir 5 tahun sebelum saya dapat tinggal di rumah sendiri, tapi masa nak keluar dari rumah tu saya terasa macam ala2 berat hati, banayk kenangan pahit manis sebenarnya di rumah MIL tu.

Saya masih demam....saya doa supaya saya sihat... banayk agenda nak dilaksanakan

0 comments: