Sunday, June 7, 2009

Jalan-jalan cari pasal

Balik dari rumah mak dah jam 11 pg, sesampai di rumah the 2 boys tidur, maka dapat lah saya jalankan operasi membersih - bersih peti sejuk dan balang2 yg cuma ada sisa2 biskut yang menimbun atas meja makan saya. dan nurin dapat juga mewarna dengan water colour.

Jam 3.30 petang, bertolak ke bandar muar, singgah ke pt Pinang seribu utk hantar urut adam. Oh masuk malam tadi dah 3 malam tidur saya tidak enak dek kerana adam meragam, menagis dan batuk2 waktu malam / awal pagi. Jadi kiranya saya rasa mungkin dia terkehel, tapi sayang sekali rupa2nya si pakcik tak mengurut pada hari Sabtu, itu pantang yang perlu dipatuhi. Maka kami kena datang semula.

Kami bawa anak2 jalan2 ke merlimau (macam tak ada tempat lain kan), solat asar di Petronas Muar By Pass. wah gahnya stesen ni.

Waktu balik saya ajak abang singgah di K-Mart tg Agas. waktu saya jalan-jalan, ada sales girl kedai tudung tiba2 terpa saya. Nak tgk macam mana Adib duduk dalam sling yang saya sedang pakai tu. Lepas tu bila saya jalan2 lagi, window shopping, abang terperasan, banyak mata menjeling ke arah saya. wah saya org pertama ke yg guna sling tu kat sini. ke dia nak cakap macam bibik dokong anak????? sampai kat KFC saya masuk le nak tunaikan permintaan nurin nak makan ayam. Saya buka sling jadikan selimut, masa si Adib sibuk menyusu. ohhh saya mintak nurin lindungkan saya masa saya menyusu adam since saya tak ada nursing cover. saya tutup dengan tudung saje. ah tak kisah la pada yg lalu lalang, bukan saya nk tayang bare area saya,

Adam sibuk dengan dunia nya, memerhati lampu, tak kisah pun dengan kelazatan ayam KFC.

0 comments: