Wednesday, June 24, 2009

Pandai makan pandai le jaga ...

Semalam ayahnya kena cabut gigi geraham dek kerana gigi dah ada kawah besar di atasnya. asyik makan pain killer, mana tahan kan. Dulu muda-muda suka makan gula-gula

:D

Nurin refuse bila di suruh tgk bekas gigi ayah, tgk dari jauh jer.. takut. Dulu masa dia baru tumbuh gigi saya rajin jugaklah gosokkan gigi, kalau tak larat sangat nak turun ke bilik air saya akan sental guna kain napkin. tapi sejak ada adik Adibnya, mula masa pantang saya memang tak menyempat nak tanya khabar gigi dia, cuma suruh dia gosok, ntah bersih atau tidak saya tak dapat nak cek selalu. Akhirnya banyak gigi dah rosak. sebab suka makan coklat, lepas tu tak gosok.


tapi sejak beberapa minggu ni saya jadi prihatin semula kononnya lah. saya belikan berus gigi baru dan semalam masa saya pergi stokis HPA di bandar muar, saya beli ubat gigi keluaran HPA. sebelum ni saya pakai apa tah yg cap ...lion tu.









Mujur gigi kapaknya masih ada, kalau tak ada terowong la pulakkan .

Cerita ttg belanja di HPA, apa yg buat saya teruja lagi, rupa2 nya kat HPA ada jual burger, fishball. wah bagus betul. selama ni, selain dari makanan harian saya ingat dia ada ayam organic saje. Bagus, bagus, bagus. sila lah saya belanja di sana yer :)




Menurut Cashier tu dulu bangunan ni bekas Pub/disko. So saya kata yg haram dah ditukar kepada yang halal.




0 comments: