Thursday, August 13, 2009

Rezeki itu dalam pelbagai bentuk

Rezeki tu tak semestinya dalam bentuk RM/$

Tapi boleh datang dalam bentuk bantuan, kebahagiaan, keceriaan...

Memang le dari segi kewangan bila salah seorang dah tak kerja makan gaji agak sakit lah kan, tapi alhamdulilah, kami tetap bersyukur dengan kondisi sekarang, tak putus makan kira ok lah tu kan.. ada lagi yang lebih susah diluar sana.

tapi kebahagiaan, kemudahan yang dikurniakan adalah lebih bermakna. tak ada lg orang serabut dengan suasana kerja dikilang, saya pula dah ada teman sepanjang hari di rumah, anak2 dapat membesar depan mata ayah mereka. walaupun ada perkara masih saya tak menang tangan di rumah, tapi sidia banyak membantu. bantuan dari sidia adalah antara kurniaan dari Allah yang terbaik buat saya dikala ini (mudah2an berterusan sepanjang zaman)

kalau dulu bila ada tugas luar yg memaksa saya bermalam, kadang sampai 2,3 malam, saya terpaksa tolak, dan rakan lain terpaksa mengganti posisi saya, tapi sekarang insyaAllah, kalau kondisi anak2 ok, sihat, suami juga sihat, saya rasa saya tak kisah utk korbankan sedikit masa. tapi berpada2 lah, karang marah pulak en suami, kalau ada outstation je nak pegi.

dan hari ni sekali lagi bantuan diberi oleh en suami bila dia yg jaga anak2 dirumah bilamana baby sitter terpaksa bercuti (anak warded sebab demam). Kalau tidak dah tentu saya terpaksa cuti jaga anak. bukan kah itu rezeki juga???? buat en suami, "tu kan anak2 abang jugak, kan, kan, kan"

Apa pun saya ucapkan terima kasih yag tak terhingga buat suami saya.....

0 comments: