Saturday, September 19, 2009

Di penghujung ramadhan

Sedih rasa di hati, tinggal tak sampai sehari je lagi akan meninggalkan ramadhan, entah berjumpa entah kan tidak di tahun hadapan. Penuhkan dengan zikir atau baccan Al-Quran, mudah2an dilapangkan dan diringan kan lidah.

Sambil2 sibuk dengan persiapan.

Semalam selesai sudah kerja2 memasak dan menghantar kunjungan ke rumah saudara terdekat MIL. plan hari khamis terpaksa ditunda atas sebab2 tertentu. bekerja keras sejak lepas sahur sampai ke petang, dari memasak sampai menghantar juadah ke rumah2 saudara, selesai semua dan melangkah masuk je ke rumah azan maghrib 29 ramadhan pun berkumandang semalam. syukur semua berjalan lancar.


Abang yg turut membantu


Jadi pagi ini bercadang nak bantu mak pula, entahkan dapat entahkan tidak. tapi nak kena singgah ke rumah dulu siapkan pakaian yg dicuci semalam, dan ambil apa2 yg patut.

Al kisahnya baju anak perempuan dan empunya diri ni, tak siap lagi. tinggal tikam leher dan sembat hujung lengan dan badan. nampak tak banyak tapi sempatkah saya malam ni????

baju si anak perempuan


baju si ibu pula..

Apa pun pandai2 le bagi masa yang tak seberapa ni, sambil2 beribadah harapnya....

Ohhhh, hari ni Nurin cuba berpuasa, entah sampai jam berapa larat dia. sejak awal puasa dia demam, jadi saya tak pernah kejut dia bangun sahur. pg tadi di rumah MIL riuh rendah, dia bangun sahur bersama. Asyik sibuk tanya bila nak raya, jadi, kalau nak raya kenalah berpuasa :)


0 comments: