Thursday, September 24, 2009

Gambo2 raya


Tahun ni dapat le beraya umah mak dulu, selepas 4 tahun berturut2 raya umah MIL. tahun pertama lepas nikah je raya umah mak, sebab masa tu dalam pantang bersalin Nurin.


Malam raya sememang nya saya telah bersengkang mata menyiapkan baju anak2 dan diri sendiri. hingga jam 4.30 pagi.


Suka tgk anak2 pakai baju hasil tangan sendiri.


Diorang semua berbaju ala2 kaler peach, tapi saya sarung baju hijau pasal tak de baju peach. Oh songkok Adam dan Adib disumbangkan oleh rakan sepejabat. Terima kasih ye Zura.





TAhun ni juga dapat berkumpul semua dengan adik beradik 7 orang. Adik beradik 8, Long dah 16 tahun meninggalkan kami semua selepas kemalangan jalan raya sehari sebelum umat islam berpuasa pada tahun 1993. Al-Fatihah buat long juga Abah saya yang telah pergi pada tahun 1999. Cucu2 mak dah 6 orang semuanya. Cuma 2 perempuan. Bila berkumpul macam ni, dah serupa TASKA. Gamat dan riuh rendah, juga riang ria si kanak2.

Dari kiri : Ngah, Andak, Oteh (apsal buat gaya senget, ke tengah garu kaki), Chai (kaki kemas umah dan menjahit), Abang, Alang.

Duduk: Atun (wife andak dengan anak2nya yg tembam2 berbaju kelabu Husna dan Daniel), Kak Nani dengan Iman, Mak, depan mak Wana, juga saya bersama Adib dan Nurin



Semoga dapat lagi menjalani ibadah puasa tahun depan dan berkumpul lagi macam ni.

0 comments: