Tuesday, November 10, 2009

mari mengeja

rasanya dalam 2-3 minggu ni Nurin sudah pandai mengeja.

kalau yg mana2 suku kata 2 huruf tu kira dah lulus lah,

mana2 yg suku kata 3 huruf tu masih perlu dibantu,

yang suku kata 4 huruf, masih belum berjaya lagi setakat ni, macam "meng", "yang", "tang"

bila berjalan nampak signboard, dia akan eja,

kat rumah bila tgk tv dia akan eja Info kat ASTRO, mana2 yg dia dah boleh baca dia akan tahu la tajuk cerita tu,

jadi hari ni dia kat rumah berdua dengan ayah, dia masih dengan sesi belajar ejanya


[14:01] acit0377: bi biiiii..... n a naaaaaaaaaa biiiiiinaaaaaa nurin rasa mcm ibu la
[14:02] bina1178: apa tu
[14:02] acit0377: dia eja td

oh nasib baik tau tu ibu....

:)

2 comments:

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

alhamdulillah...bijak si nurin..
iena kejer kat kolej komuniti ledang tangkak
email : mamajannah@yahoo.com

bina said...

nampak gak lah hasil kalau kita dapat spent masa dengan dia.

tapi kesian yg kendian2 ni, ibu dah sibuk nak layan ramai...