Monday, April 5, 2010

HBP ke?

Semalam ada sambutan Maulidurrasul di sekolah Nurin. Berpagi-pagian bangun iron baju untuk Nurin juga saya, dan tercari2 manakah tudung sesuai dengan bajunya. tudung2 awningnya dah singkat. Akhirnya saya mengubahsuai tudung pemberian kawan, potong 2 inci tepinya dan jahit kelim semula.

Abang dengan berbesar hatinya izin kan sy ke majlis dan dia menjaga boys kat umah.

Nurin bernasyid di majlis itu, dengan kawan2nya. comellah anak2 ni semua.





dari jam 9.00 pg sehingga 12 tghari . perut lapar sungguh. bukan saya je lapar, rasanya semua yg ada kat sana, anak2 dah menunjukkan macam2 signal, meraung kehausan, kepenatan, kerengsaan dan macam2 aksi.

Syukur sebab dihidangkan dengan daging kambing masak kurma. Enak! manis isi kambing tu. bertambah saya dan Nurin makan.

bila balik rumah, lepas sola zuhur, terasa kepala berat. mungkin mengantuk. tapi lain macam berat kepala ni, tengkuk dan bahu berat juga. rasa nak muntah juga ada.

bantuan diberi oleh abang. segelas air dan 2 kapsul IMT (HPA). huhuhu terasa pahitnya Hempedu Bumi ni.

bila sedar dari lelap. terkebil2 berpikir. demam ke aku ni, baru tadi tengok TV susulan kisah Din Beramboi meninggal, demamnya tak lama, mengingatkan diri sendiri, aku akan jadi macam tu ke. eh kalau apa2 jadi pada aku, anak2 macam mana.

bila dah boleh bangun, cakap dengan suami. agaknya jadi macam ni sebab tadi makan daging kambing . eh sejak bila pula tak boleh makan daging kambing. dah tua bang, tak boleh makan sembarangan, tak boleh berlebih2an. jadi peringatan buat diri sendiri, lain kali kena hati2. Khuatir mungkin ini tanda2 nak kena darah tinggi.

0 comments: