Monday, October 18, 2010

7 Eleven

Nurin punya big day akan datang tak lama lagi.

Bukan menjadi kemestian saya menyambut ulang tahun kelahiran ahli keluarga dengan mengadakan majlis sambutan, jemput tetamu bagai. Belum pernah lagi seingat saya. Bila Nurin dah bersekolah, ada pula kawan yang membuat agenda jemput menjemput ke rumah sempena sambutan ulang tahun kelahiran, mungkin dari situ dia rasa bila datangnya tarikh ulang tahun kelahiran kena ada sambutan. Bila sampainya tarikh lahir kita, maknanya semakin bertambah lah usia, masa kecil2 dulu seronoklah. tapi bila dah berusia macam saya ni, tambah umur tambah le tua, kira-kira amalan masih belum seberapa.

Untuk tidak menghampakan Nurin, cadang2 nak prepare sedikit makanan, bawa ke sekolah untuk diraikan dengan kawan2 sekelas dan cikgunya. Baru bincang dengan husband, tak beritahu pada Nurin pun.

Semalam masa makan tengahari, Nurin beritahu kami, dia dah oder kek birthday dengan Thaqif, tapi Thaqif tak nak bgtau dengan ayah dia.

Hahahaha,dia dah advance oder birthday cake. Thaqif toddler umur 2 tahun, anak jiran sebelah, mak dia cikgu, kami memang pernah oder birthday cake utk mak julai yang lalu.

Rupa2 nya atuk Nurin (mak saya) yang remind pasal dia punya birth date. patut la dia asyik sibuk pasal birthdaynya. atuk sangat ingat dengan tarikh lahir Nurin. 7Eleven.

3 comments:

Anonymous said...

Salam puan,

Just nak tanya, puan still lagi ke kat PMM...?

Tq,

Hafiz
013 3402168
hafiz2003_my@yahoo.com

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

anak2 dah advance dari kita,,
huhu...

heppy besday nurin..

Bina said...

hafiz, maaf.baru perasan. tp dah tau kan.

iena, thanks.