Friday, September 19, 2008

Ok je, tak de masalah

Baru balik dari hospital, as reffered by dr. Izwan. I met dr. Saadah this time.

Sebelum Dr tanya lanjut, aku dah tanya Few Q ku kepada Dr. Saadah.

1. Saiz baby dari yg first to the next and next ni akan meningkat ke Dr?
- biasanya maca tu lah, tapi ia bukan satu kemestian.

2. Baby besar sebab pemakanan mak dia ke? (macam soalan bodoh la pulak)
- pemakanan ibu mengandung salah satu faktor, satu lagi kalau ada kencing manis

3. Ada masalah ke dr bila jarak kandungan saya ni terlalu dekat?
- Tak adalah.


Dr, agak musykil, kandunganku baru 17 weeks, tapi kena dah kena ref ke hospital.

Dr: Baru 17 weeks, knp dah kena datang sini?
Me: sebab dr kat klinik kata jarak mengandung saya sangat.

Dr: oh, tu tak de masalah, u bukannya c-sect. Patutnya tak datang dulu pun tak pe, tapi dah datang ni saya akan cek jugalah.
Me: OK

Dr: sapa yg arahkan u ke hosp?Dr. Rosli ke?
Me: Bukan, Dr. Izwan.

Dr: Memang lah dr izwan ni.
Me:Hmmmm saya kena lecture ngan dia haritu (sempat ngadu)
Dr: Lelaki, tak beranak dia tak paham sangat. Memang kita digalakkan merancang keluarga, tapi dah sangkut, tak pe lah. Lain lah kalau dah anak 7 ke, tiap2 tahun bersalin ke.

Ok,

InsyaAllah mudah2 berterusan tiada masalah. And the next appointment 4 months coming (090109) . Huhuhu lega..

0 comments: