Friday, May 1, 2009

Happy labour day

hari ni labour day kan. selamat bercuti semua. pasti suka bila ada cuti bersambung cenggini. oh yer... semalam last day isik e-filing. saya isik e-filing jam 3 pagi masa 29 april haritu. cuba login sebelum tu, tapi tak boleh ada mesej kat situ kata boleh cuba lagi dari 1.00 - 7.00 pg, saya terlelap jam 12 malam, dan sedar2 dah 3 pg lalu kejut cik abang untuk isik e-filing bersama.


saya baru sampai dari rumah MIL, semalam tak plan nak tido sana tapi relakan diri utk tidur juga. cadang nak gerak lepas sarapan tapi jadinya lepas solat jumaat. saya berbondong2 balik rumah dengan family dan menghadap pakaian kotor penuh sebakul tinggi (malah lebih dari itu). operasi lah saya sebelum mula kerja minggu depan.


selepas jab semalam adib demam, ntah berapa kali sudah dia muntah2. kasihan. semalam baru saya pi jumpa baby sitter lama declare yg saya akan hantar anak2 di tempat baru, nampak berkaca2 matanya, mungkin sedih. tapi saya tiada pilihan, di rumah dia dah ada 3 kanak2 antara usia 4tahun - 3 bulan, kalau campur dengan anak2 saya, maka akan jadi lah taska kanak2... huhuhu ramai sungguh, saya khuatir dia kelamkabut melayan seorang diri. dan harapnya adam akan boleh sesuaikan diri ditempat baru nanti.


******************

tiba2 je pulak ni dapat call... dari ceritanya, saya kena pulang semula ke rumah MIL sebab tak ada sesapa kat rumah, BIL saya kena operasi (overtime). sedikit tensi, saya tak kisah sangat nak tido sana, tapi kerja2 saya di rumah ni siapa nak buat......mak aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.


0 comments: