Thursday, May 14, 2009

Kaki saya amat bernilai

Semalam saya MC 1 hari.

waktu di pejabat saya dah terasa sedikit sakit di bahagian joint antara punggung dan peha, tapi saya abaikan mungkin sengal2 kesan dari beraerobik. Malam di rumah sakitnya terasa sedikit kuat. Ohh mungkin kalau dah tidur nanti hilang agaknya. Menjelang tengah malam saya bangun menyambut cik abang pulang dari kerja, saya sudah mula jalan dengkut2. Saya dah mula risau khuatir esok harinya semakin sakit.

Bila bangun tidur keesokan hari nya (Rabu) saya dah tak boleh jalan, boleh la tapi sakitnya bukan kepalang. Saya terpaksa mengesot untuk ke bilik air untuk berwudhuk solat subuh.

saya sms kak kin dan zura , saya tak masuk pejabat.

mula la terasa sedih, bila dah kaki tak boleh berjalan macam mana nak buat itu dan ini. nak kejar anak, tak boleh nak dukung anak sambil jalan. saya menangis sebab tak tahan sakit, bukan tak redha tapi....memang sakit sangat. cepat2 buat keputusan untuk berurut. kami hantar anak2 dan pergi. sesi massage tu selama 2 jam, lamanya mujur tak de orang menunggu kat situ, kalau ada makcik tu kata dia tak boleh urut lama2. badan saya teruk, banyak biji angin katanya, kat kiri kepala, pinggang kiri dan bahu kiri. masa nak masuk rumah dia, saya jalan berpapah, tapi balik tu saya masih berpapah tapi kaki dah boleh berpijak di bumi yang nyata.

petang tu lepas cik suami pergi kerja, saya jemput sendiri anak2, mujur gear automatik, kalau tidak saya surrender. tapi saya masih tak berani dokong @ angkat anak. saya drive ke rumah mak dan adik2 sambut anak2 saya. saya tunggu sampai suami balik kerja malam baru balik rumah. Alhamdulillah pg ini saya dah boleh ke pejabat walaupun masih ala2 sakit... kira ok la.....
tapi saya masuk lambat sebab pg2 tadi kaki masih sengal (mula2 tu ingat nak sambung mc) tapi bila dah ok sikit takkan nak berlakon sakit lak utk dapat MC,karang kalau sakit betul baru padan muka.

huh betapa la saya menghargai kaki saya walaupun kaki saya tak secantik mana. satau hari je Allah bg saya sakit kaki, macam2 perasaan saya alami. sampai saya doa, jangan la saya kena jalan gunakan tongkat atau kerusi roda. Allahuakbar ! ! ! ! !

0 comments: