Wednesday, May 27, 2009

Mari tanam rumput

Semalam waktu saya sampai di rumah, saya lihat abang sedang berbasah2an dengan peluh dengan diiringi tawa riang si anak2 (Adam dan Nurin). Kids were so happy sbb dapat main kat luar kerana biasanya mereka terhalang dek jeriji besi.

My SIL yg dtg weekend lalu, bawa rumput buat kami sebagai buah tangan. Ohhh terima kasih kakak. kalau tidak pasti halaman rumah kami masih dihiasi bunga2 lalang. kesian cik abang, menajak sendirian. tapi elok jugakk keluarkan peluh, lagipun kan encik doktor dah kata kena jaga kesihatan sebab ada kolesterol ada sikit tinggi.


banayk juga buah tangan yg dibawak kepada kami, ada la 5 keping yg mana setiap satunya bersaiz 1kaki persegi. berpeluh jugak kakak dan suaminya menajak di sekolahnya untuk diberikan pada kami. ohhh bukan kes curi rumput, tapi dek kerana taman permainan di sekolahnya nak dibubar utk dibangunkan bangunan, jadi dapat izin utk ambil rumput2 karpet itu.


jadi kami bahagi2 kan kepada bahagian yg lebih kecil.
kenalah rajin, ringan2kan tangan menyiram. dah tentu abang yg rajin buat semua tu. saya cuma doakan rumput2 tu tumbuh dengan sihat :)

doa saje tanpa usaha, tak membuahkan hasil pn bina oiiiii

0 comments: