Thursday, October 8, 2009

Grows well

Nurin,

sudah lama rasanya tak berdua2an dalam kereta dengan gadis kecil ni.
Kalau dulu masa baru beranak satu, selalu berdua dengannya dalam kereta, selepas jemput dia dari rumah baby sitternya. sampai lah hadirnya adam , maknanya sampai umur Nurin 3 tahun 1 bulan.

Masa berdua-duan dalam kereta ni lah masa emas saya dengannya. Bercerita, mengajar dia baca doa, Al fatihah, kenal ABC, 123 dan banyak lg seingat saya.

sampai la pagi tadi apa bila saya bersamanya , berdua di dalam kereta, tiba2 teringat masa2 lalu, kali ni saya cuba pula ajak dia baca ayat Kursi. Hmmm dia ikut membaca, kemudian saya kata kalau kita baca ayat Kursi Allah akan jaga kita,nanti syaitan akan lari jauh.

Habis ikut saya baca ayat Kursi dia bgtau supaya nanti malam ajar dia sekali lagi. Senyum sendiri saya. terasa dah besar anak saya ni.

Kepala saya lalu melilau teringat kan adam yg sampai ni masih belum boleh fokus kepada sesuatu. Mungkin kena cari teknik lain nak berdamping dengannya.

0 comments: