Thursday, October 30, 2008

5 perkara sebelum datang 5 perkara


perkara itu adalah : sihat sebelum sakit.


melarat2 pulak kali ni ketaksihatan aku. Doktor bg aku MC, first one masa aku ke klinik swasta pada hari selasa haritu - senak - rasa pedih kat ulu hati (perkara biasa bg ibu2 mengandung) tapi aku tak dapat tahan. dan terlanjur itu aku buat scanning. doktor kata your baby is a 'boy'. oooooooooooooooo....ok. apa2 saja kami terima, yang penting sihat. walaupun pada asalnya we hope for a baby girl.


aku niat nak rehatkan badan supaya sihat utk ke KL pd hari rabu bg tugasan luar daerah , tapi aku gagal juga menyihatkan tubuh sendiri. petang tu menggeletar badan, like orang kelaparan. dah rest sampai isyak, nampaknya aku tak mampu jugak. daripada aku rebah kat tempat orang, aku buat keputusan utk tidak pergi.


so semalam, aku ke klinik kerajaan saja, lambat sikit servicenya,banding dengan swasta tapi kira ok lah. kopak duit hari2 nak pi swasta. lama skit aku nya turn. sebab musykil, kenapa aku leh gigil tp tak demam. siap kena refer ke KKIA (klinik kesihatan ibu dan anak). hampir2 nak kena hantar pi spital. ambik darah , cek BP, cek gula. dr kata monitor keadaan , kira gerak baby, kalau ada apa2 -ve, terus pi spital. dan dia beri aku mc 2 hari suh rehat betul2. (nama ada anak kecik, tak de la istilah rehat betul2). tapi aku ambil juga peluang ini utk rehat.

0 comments: